Повернення і обмін товару
Згідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»
Гарантійний термін
Гарантійним терміном називається період, протягом якого у разі виявлення недоліків в куплений товар виконавець (виробник), продавець, імпортер, уповноважена організація зобов'язані їх усунути, задовольнивши вимоги клієнта.
Термін гарантійного терміну починається:
- з дня передачі продукції клієнту, якщо в договорі не передбачено інше;
- якщо день передачі встановити не можна - термін рахується з дня виробництва товару;
- для сезонних товарів - з настанням сезону;
- якщо продаж дистанційна - з дня доставки товару клієнту.
Повернення і обмін товару належної якості
Клієнт має право відмовитися від замовленого товару належної якості в будь-який час до моменту виконання замовлення.
Повернення товару належної якості можливий:
- не був використаний;
- збережені його споживчі якості;
- збережений товарний вигляд;
- не зірвати ярлики, пломби;
- цілісна упаковка і документи;
- підтверджуються умови і факт покупки даного товару (документація до товару, товарний або касовий чек).
Покупець має можливість поміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у тому місці, де він був придбаний, в разі, якщо товар не задовольнив його за:
- габаритами;
- формі;
- кольором
- фасоном;
- розміром або з інших причин, які роблять використання товару за призначенням неможливо. Покупець має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів (день покупки не враховується).
Обмін товару належної якості можливий:
- якщо він не був у використанні;
- при збереженні товарного вигляду;
- не порушені споживчі властивості, виробничі пломби, ярлики;
- тобто в наявності розрахунковий документ, виданий разом з проданим товаром.
Умови повернення / обміну товару неналежної якості
Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів»:
Якщо протягом встановленого гарантійного строку споживач виявив недоліки вироби, в терміні і в порядку, встановленому законодавством, він має право вимагати:
- безоплатного їх усунення в розумний термін;
- відшкодування витрат на їх усунення;
- пропорційного зменшення ціни.
Вимоги покупця, передбачені цією статтею, можуть бути незадоволені, якщо виробник, продавець і ін. Організації, що задовольняють вимоги споживачів, доведуть, що недоліки товару були отримані внаслідок порушення правил його експлуатації або зберігання. Покупець має право брати участь у перевірці якості товару особисто або надати свого представника.